Solicitamos su permiso para obtener datos estadísticos de su navegación en esta web, en cumplimiento del Real Decreto-ley 13/2012. Si continúa navegando consideramos que acepta el uso de cookies. OK | Más información

El retorn de Cop de Teatre amb Equus Destacats

Una companyia que fa teatre per canviar el món, un clàssic dels ’70 impactant i transgressor, una sala molt especial, el teatre de La Massa de Vilassar de Dalt, i quatre dates, 20, 21, 27 i 28 d’octubre. El menú està servit per gaudir d’un espectacle que no deixarà indiferent a ningú.  
I és que torna Cop de Teatre i torna amb Equus, de Peter Shaffer, una història més enllà dels límits. Una obra que, 50 anys després d’haver estat escrita, segueix provocant emocions contradictòries. Ja quan va ser estrenada va provocar un gran escàndol pel seu contingut polèmic i per la seva forma, ja que era la primera vegada que un home sortia despullat a escena. Una història de gran impacte escrita amb una estructura de thriller psicològic detectivesc a través de la qual el psiquiatre protagonista, Martin Dysart, ha d’esbrinar perquè l’adolescent Alan Strang, al qual tracta, va cometre un crim abominable. És a partir d’aquestes investigacions que l’espectador descobreix, a poc a poc, tota la privacitat del noi i la seva complexa psicologia. Equus converteix inevitablement l’espectador en un voyeur i l’acaba dirigint a l’escenari del crim. És aquest element: saber des del primer moment que passarà i com l’obra condueix inexorablement l’espectador i els seus protagonistes cap a la tragèdia, el que la converteix en una peça impactant i demolidora. 
 
Equus és una invitació a reflexionar, a remoure a una classe mitjana adormida i adotzenada, un clàssic dels ’70 absolutament vigent a causa de la regressió que estem patint a posicions puritanes, una obra transgressora, que passeja per espais poc comuns com les parafílies i la zoofília. Una obra que busca agitar consciències i que planteja un debat molt interessant sobre què és la normalitat i l’anormalitat, el preu que estem disposats a pagar per mantenir-nos dintre d’aquesta “normalitat” i quines de les parts més extraordinàries dels nostres fills, o de nosaltres mateixos, hem de reprimir i castrar per poder viure en aquesta societat que no vol mirar a la cara les coses que l’incomoden.
 
Peter Shaffer s’inspirà a escriure aquest text després de llegir als diaris sobre un crim perpetrat per un adolescent que va buidar els ulls a sis cavalls amb un punxó. L’escena macabra fou prou poderosa per a portar el dramaturg anglès a escriure un relat fictici sobre les causes que portaren el jove a perpetrar el terrible crim i serà la recerca d’aquestes causes la que servirà per anar posant sobre l’escena moltes de les coses a les quals ningú es vol afrontar.
 
Personatges
 
El retorn de Cop de Teatre
Amb  Equus torna el Cop de Teatre que tots coneixem, aquella companyia que es belluga pels escenaris buscant remoure consciències i expulsant a l’espectador de la seva còmoda zona de confort. Però, a més, amb aquesta obra, Cop de Teatre fa el seu salt al món professional. La companyia, fundada el 2011 per Denis Fornés, té com a principal objectiu portar a terme projectes teatrals de qualitat i amb un contingut sovint irreverent, reflexiu i trencador. Si així va ser amb La gàbia de les boges, de Jean Poiret, el 2012, amb un èxit històric de públic al Teatre de La Massa, seguit de Bent, de Martin Sherman, el 2013, i Mare Coratge, de Bertoldt Brecht, el 2014, amb Equus segueix la mateixa línia, però ara professionalment. Cop de Teatre fa la residència d’Equus al teatre de La Massa que culminarà amb les quatre prèvies dels dies 21, 21, 27 i 28 d’octubre. L’estrena absoluta serà el 10 de novembre al Teatre de Tarragona i, a partir del 30 de gener i durant quatre setmanes faran temporada a la Sala Gaudí de Barcelona.
Equus s’ha posat dempeus amb coproducció de Cop de Teatre i La Massa i, si bé la base de l’equip artístic i tècnic continua arrelada a Vilassar de Dalt i rodalies, per a aquest projecte ha incorporat professionals de l’escena de renom com Pablo Ley, que ha adaptat el text, Carles Fígols, Chantal Aimée, Mercè Rovira i Joan Raja, Lluís Arruga, Blanca Valletbó i Andreu Lahoz al reapartiment, Berta Riera al vestuari... i col·laboradors habituals com Martí Sancliment a la producció executiva, Aleix Vives, que una vegada més compon la música conjuntament amb Emili Bosch, Ainoa Guilera i David Abrodos a l’escenografia i art i, òbviament, el director i ànima del projecte, Denis Fornés.
 

Informació addicional

Articles destacats

Back to top