Pànxing Cerdanya

Turisme Actiu – Cerdanya

Camí dels Enamorats de Puigcerdà – Rigolisa

Cerdanya
El Camí dels Enamorats és un itinerari molt freqüentat que es duu a terme sortint principalment dels vorals de l'estany de Puigcerdà. El seu recorregut, envoltat d'arbres i amb bones vistes de la Cerdanya, ressegueix la xarxa de Senders de Cerdanya i un tram de la sèquia que transporta l'aigua a l'estany.

Aquest era l’antic camí de Sant Jaume i forma part, també, de la xarxa d'itineraris saludables de la Diputació de Girona.

Situats a la plaça d'en Dionís Puig, a la part nord-est de l'estany de Puigcerdà, seguirem les indicacions dels rètols de Senders de Cerdanya que marquen la direcció del camí d'Ur (itinerari 221). Així doncs, prendrem la direcció d'aquest camí (nord), i deixarem a la dreta l'edificació de la Villa San Antonio, la qual es troba dins l'itinerari de la Ruta Literària Ruiz Zafón de Puigcerdà. Aviat deixarem les últimes cases de la vila i ens dirigirem cap a l'edifici de l'Hospital Transfronterer de Cerdanya.

Passat aquest hospital, les vistes de les muntanyes situades al nord de la Cerdanya, Puigpedrós, Coll Roig, Pic dels Moros…, són realment espectaculars. El camí asfaltat continua fins a arribar a un creuament de camins on trobarem la sèquia i més rètols indicadors. En aquest lloc girarem a la dreta i agafarem l'itinerari marcat amb el número 222, sota el nom de “El camí dels Enamorats” (1.6km). Aquest recorregut ressegueix un tram de la sèquia i és molt bonic, sobretot a la tardor, ja que es troba completament envoltat d'arbres, que li atorguen un aspecte força bucòlic.

A mig camí dels Enamorats, podrem seguir per aquest camí o, si ho preferíssim, desviar-nos a l'esquerre per tal de prendre una altra pista sense asfaltar, que ens durà a la plaça on es troba l'església de Sant Jaume de Rigolisa, amb una capella d'estil neogòtic que consta de tres parts: una cripta sota el presbiteri, la pròpia capella i un campanar quadrat de 17m d'alçària.

En aquest moment deixarem enrere aquest indret i agafarem, cap a l'oest, un ample passeig, envoltat de populines, amb un traçat que ens conduirà novament a l'acabament del passeig dels Enamorats, en aquest cas, a l'entrada sud.

Des d'aquí, seguirem el passeig de Rigolisa, de nou amb la sèquia a la nostra dreta i, emparats per l'àmplia estructura de la paret que custodiava l'antiga presó de Puigcerdà, arribarem novament al traçat de la Ruta Zafón i al punt de sortida.

INDICACIONS:
Accés: des de la plaça Barcelona de Puigcerdà ens dirigim, pel carrer Pons i Gasch, a l'estany de Puigcerdà. Quan hi arribem, haurem de seguir a la dreta pel passeig de Pere Borrell, que volteja l'estany pel sud, i arribar a la plaça d'en Dionís Puig.
Inici: Plaça d'en Dionís Puig, a l'est de l'estany.
Dificultat: Molt fàcil.
Altitud màxima: 1.230m.
Durada total: de 45m a 1h.
Època de l'any: Es un recorregut que es pot dur a terme tot l’any.
Observacions: La longitud d'aquesta passejada és de 3.5km si prenem l'itinerari directe pel passeig dels Enamorats, i de 4.1km si agafem la variant de Rigolisa. Recomanat per a fer-lo amb tota la família, a peu o passejant amb bicicleta.