Pànxing Pirineus

25, abril del 2024

Turisme Actiu – Pirineus

Ruta amb esquís: Tossal Bovinar (2.841m)

Pirineus
La serralada que separa la Cerdanya i Andorra està constituïda per un seguit de bonics cims d’altitud considerable. El vessant nord d’aquestes muntanyes, des del Monturull fins el Puigpedrós, presenta relleus escarpats i inhòspits mentre que al sud trobarem pendents modulats a mida de l’esquiador, col·locats sobre una enorme massa de magnífics boscos que acaben de donar un encant especial a les excursions per la zona.

ACCÉS:
Des de Puigcerdà sortiu per la N-260 en direcció a la Seu d’Urgell. Just passat Martinet de Cerdanya gireu a la dreta, per la carretera veïnal LV-4036, fins Lles de Cerdanya (9’5km). Continueu fins el Centre d’Esquí Nòrdic de Cap del Rec (8’5km).  Des de Puigcerdà:  41km.

ITINERARI:
1.960m. Cap del Rec  Xalet – refugi del CM St. Cugat del Vallés (guardat, 70 places, tots els serveis. Tel. 973293050). Inicieu l’excursió al costat d’una font que hi ha just abans de l’edificació tot travessant (N) el bosc de la vostra esquerra. Seguiu (NO) un camí ben fressat que evita el traçat de les pistes d’esquí de fons.

2.115m. Refugi Pastoral del Pradell. Al capdamunt d’una clariana, a tocar de la pista que va a les Pollineres. Seguiu-la uns 400 metres en direcció oest.

2.135m. Rec del Cantabrà. Abandoneu la pista i entreu a una gran clariana que heu de travessar en direcció nord-oest. A l’altre costat remunteu per entre els pins fins la gropa de la carena.

2.350m. Serrat dels Cugots. És la lloma que baixa directament del cim. Seguiu-la (N) superant successius repetjons, inicialment per entre pins esclarissats. Finalment remunteu pels pendents de la pala cimera.

2841m. Tossal Bovinar. Excel·lent panoràmica. Si avanceu (NO) per la carena i us apropeu al cim secundari (2.834m), us situareu en una balconada sobre l’escarpat vessant nord que domina la bonica i extensa vall de Madriu i els atractius cims orientals d’Andorra. Baixeu en franc descens les amples pales orientades a l’est.

2.640m. Coma Estremera. Arribeu al solc de la bonica valleta de la collada Fonda entre el Tossal Bovinar i el Pic de Coma Estremera. El descens (SE) per pendents moderats és realment excepcional.

2.460m. Bassot de Setut. La vall s’encara inicialment al sud. Continueu baixant per la seva llera, passeu clot de Setut i per pendents suaus de la zona boscada, retrobareu l’itinerari de pujada.

2.135m. Rec del Cantabrà. Pista de les Pollineres. Seguiu-la en direcció est desfent l’itinerari d’anada.

2.115m. Refugi Pastoral del Pradell. Baixeu per la bonica clariana per retornar a Cap del Rec.

1.960m. Cap del Rec. Punt de sortida.