https://turismemaresme.cat/

Pànxing Maresme

21, novembre del 2024

Search
Close this search box.

21, novembre del 2024

Entrevistes – Maresme

Laura Pedro, guanyadora d’un Goya d’efectes especials

Maresme
0b8af734c0a047336a1769996c53422b.jpg
“Treballar a ‘Un monstruo viene a verme’ m’ha canviat la vida”.

El nom d’una montgatina, de només 27 anys, va començar a córrer per la comarca el passat mes de febrer, quan es va saber que havia rebut un premi Goya. La Laura Pedro, riallera i feliç, encara està en el núvol de saber-se guanyadora de part d’aquest guardó com a coordinadora dels efectes especials d’‘Un monstruo viene a verme’ de Juan Antonio Bayona, pel·lícula guanyadora de 9 Goyas.
 
Seure amb la Laura a Montgat per entrevistar-la és un seguit d’interrupcions de veïns que la coneixen per felicitar-la per un Goya aconseguit fa un mes.
 
Com es viu aconseguir un Goya?
Aquest Goya té un gust especial perquè treballar a ‘Un monstruo viene a verme’ m’ha canviat la vida, va representar marxar de Montgat per anar a viure a Madrid, però a més ha estat una feina molt llarga, un procés de tres anys, així que quan el Fèlix  Bergés, el meu cap (i mirall on mirar-me), va pujar a l’escenari a recollir-lo… bufff, es van ajuntar moltes emocions. Em vaig quedar sola a la platea asseguda plorant (perquè dels equips tècnics només deixen pujar una persona), és impossible verbalitzar el que se sent perquè s’apilen moltes coses de cop.
 
Tu ets VFXSuperior. Defineixes pels profans què és això?
Els VFXSuperiors fem que tot allò que apareix al guió es converteixi en realitat a la pel·lícula. Que tot allò que el director vol que es vegi a la pel·lícula sigui real. Per exemple, a ‘Un Monstruo…’ era important que el monstro fos, es bellugués, parlés, com Bayona imaginava. Això comporta tota una investigació prèvia perquè al rodatge s’evitin el màxim de problemes (perquè problemes en cinema són diners).
 
Llavors tu també estàs als rodatges?
Sí, sí nosaltres estem a la preproducció, al rodatge i a la post producció. Primer hi ha la tasca d’investigació i preparació, en el cas del ‘Monstruo’, molt complicada però en altres es tracta, per exemple, de veure coses que s’han d’eliminar d’un escenari natural perquè no quadra amb l’època. En el set de rodatge estem vigilant què s’ha de fer i què no, que es compleixi  allò fixat en la preproducció, supervisant aquells plans on hi ha feina nostra, i després ja al laboratori a la postproducció, revisant que tot sigui correcte.
 
Es fàcil treballar amb Juan Antonio Bayona?
(La Laura es queda callada i pensativa) Fàcil no és, però això no vol dir que sigui difícil. Jota és molt exigent, molt, i a més sap perfectament fins on pot exigir a cadascú i el que pot treure de cada persona de l’equip. Això fa que et faci suar sang però que al final tu puguis dir “pfff quin tio el què ha aconseguit que fes!!!” però des de l’orgull personal.
 
Amb quin director t’agradaria poder treballar?
M’encantaria poder treballar algun dia amb el Raúl Arévalo.
 
I un somni?
El meu somni de veritat és poder estar en un equip amb Juan Antonio Bayona per fer una Star Wars. Això sí que seria… Uauuuuuu (i a la Laura un gran somriure li il·lumina la cara).
 

Compartir:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Newsletter Pànxing

Subscriu-te per rebre per correu el butlletí gratuït de Pànxing.net​

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp

Sigues el primer a tindre la revista a les teves mans.

Rep les últimes notícies

Subscriu-te
al nostre butlletí

Newsletter General

T'enviem la revista

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp