https://turismemaresme.cat/

Pànxing Maresme

21, abril del 2025

21, abril del 2025

Turisme Actiu – Maresme

Alella.  Ruta patrimonial + Tast de vi 

Maresme
IMG-20250325-WA0007

L’abril és un mes ple d’activitats i els caps de setmana se’ns omplen volant!

No us deixeu perdre però la ruta del diumenge 27 d’abril!

Alella: 1.000 anys d’història!

Molts de nosaltres coneixem Alella per el renom del seu vi. I és cert, Alella és una terra de vinyes i de bon vi. I justament per això, volem reivindicar la seva història: perquè gràcies a conèixer-la, podrem veure com ha estat el cultiu de la vinya i la trajectòria d’anys de conrear, premsar i vendre vi.

Serà un recorregut per el casc antic, on veurem masies, cases modernistes, l’església i la plaça i acabarem tastant el vi. En un dels molts locals emblemàtics del poble.

Començarem el nostre itinerari davant de Can Lleonart: un mas antic que ha estat partícip de molts anys d’història i que ara el veiem amb la façana reconvertida en un estil ondulant. Aquesta masia és avui la oficina de Turisme; allà hi podem trobar serveis públics (WC) i també tota mena d’informació sobre el municipi.

Des d’allà enfilem per els antics horts del rector: parlarem d’anècdotes i llegendes d’èpoques passades i farem la primera parada al Mercat: on explicarem l’origen de la Pansa Blanca: una varietat autòctona de la DO Alella.

Seguirem creuant el Mercat per arribar a la plaça de la Vila: l’Ajuntament i l’església ens donaran la benvinguda en una era de sorra que manté l’estructura antiga dels edificis. I serà aquí on explicarem l’origen etimològic del nom del poble: Alella. Sabeu d’on prové? Ens fixarem en l’escut del municipi per endevinar-ho.

Des d’aquí, anirem fins la riera clara per apropar-nos a la Cooperativa Vinícola d’Alella. un edifici modernista que va ser la seu de la primera Cooperativa que es va organitzar després que la plaga de la Fil.loxera afectés tots els camps.

A més, aquesta cooperativa de l’any 1906 amaga altres secrets! Caldrà que vingueu per descobrir-los!

I ja entrant en el tram final, passarem per carrers on hi veurem la petjada del modernisme i de l’estigueig! Sabíeu que el mateix Antoni Gaudí, havia estiuejat a Alella?

Doncs sí! I per això tenen un jardí amb el seu nom.

Després d’haver vist carrers estrets, cases i masies, cellers i cooperatives… Acabarem en un dels espais gastronòmics més ben situats i que més agrada als veïns d’Alella!

Allà acabarem l’itinerari i recomanarem algunes de les varietats que s’hi ofereixen.

I és que de Pansa Blanca només se’n fa en aquestes terres perquè és una conseqüència del sauló, el tipus de sòl que trobem al Maresme i en alguna part més de la Serralada Litoral.

És un itinerari fantàstic per gaudir del patrimoni i del vi: per conèixer l’origen de la DO Alella i per refrescar-se tastant-ne alguna copeta.

Un diumenge de vermut per Alella. T’ho perdràs?

Quan: diumenge 27 d’abril a les 12.30h

Punt de trobada: davant de la Masia de Can LLeonart (Plaça Germans Lleonart, 1, 08328 Alella, Barcelona)

Preu: 10€ (consumicions a part)


Compartir:

Facebook
Twitter
Pinterest
LinkedIn
Newsletter Pànxing

Subscriu-te per rebre per correu el butlletí gratuït de Pànxing.net​

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp

Sigues el primer a tindre la revista a les teves mans.

Rep les últimes notícies

Subscriu-te
al nostre butlletí

Newsletter General

T'enviem la revista

El Pànxing Maresme al teu WhatsApp