Pànxing Maresme

Natura, història i vi

Maresme

Recorregut

Punt de sortida: deixar el cotxe al Pàrquing de la Roca d’en Toni (Vilassar de Dalt).

Itinerari

Aquest és un itinerari que ens porta a conèixer els principals jaciments arqueològics del Parc Serralada Litoral. Començant pel dolmen, conegut com la Roca d’en Toni. És un jaciment datat del 1800-2000 aC. Es tracta d’un element funerari, fet amb pedra, que respon al dolmen de corredor. Es manté en força bon estat.

Just al costat, es poden veure també 7 tombes medievals que daten de l’Alta Edat Mitjana i que responen a 6 cossos d’adults i un d’infant.

Seguint el camí de pista, es pot baixar fins al Castell de Pedra. És conegut per els escaladors i també pel popular nom de poblat ibèric.

Arribem fins al Punt d’Informació de Can Boquet (obert els caps de setmana). Allà trobareu un dels pins amb la capçada més imponent del Parc.

Des d’allà, us proposem observar les diferents vinyes que es veuen per poder entendre els principals motors econòmics que ha tingut Catalunya abans de la fil·loxera: el vi.

Al llarg del recorregut, veurem elements prehistòrics, medievals i també altres elements d’arquitectura civil com són: masies, basses, pous i la creu de terme.

És des de l’encreuament on hi ha la creu que agafarem el camí que baixa en direcció al Restaurant Sant Salvador. Durant aquest trajecte, es podran veure les vinyes de Can Boquet i la Masia de Can Guardiola.

Passem de llarg el restaurant i seguim baixant per arribar a la següent masia, Can Balleu. Aquest és un exemple d’arquitectura civil del segle XVIII, datada de l’any 1713, i encara conserva moltes de les característiques d’aquella època: l’era, la bassa i les feixes.

En la ruta que us proposem INEDITOURS i VINS DE DALT (tast de vi), acabarem visitant la Masia de Can Balleu i fent un tast de dos vins: un blanc, pansa blanca, i un negre. Són dues propostes de vins que tenen molt a veure amb la història del nostre territori, un terreny de sauló que ha pogut donar lloc a la varietat que anomenem Pansa Blanca i que és exclusiva de la Denominació d’origen Alella.

Aquesta és doncs una proposta amb segell DO Alella.

DADES:

DIFICULTAT: Baixa

UBICACIÓ: Vilassar de Dalt

ACCÉS: En cotxe fins al pàrquing de la Roca d’en Toni

DATA EN QUE ES REALITZA LA RUTA: Dissabte 9 de novembre a les 11h

PREU: 18 € (Tast de 2 vins + aperitiu inclòs)